Peste 200 de actori importanti din mediul intra si extra-academic au dezvoltat scenariile pentru invatamantul superior romanesc la orizontul anului 2025
In cadrul atelierului de lucru “Dezvoltarea scenariilor de succes pentru invatamantul superior romanesc 2025” peste 200 de actori importanti din mediul intra- si extra-academic – din domeniul afacerilor si industriei, al administratiei publice si al societatii civile au dezvoltat scenariile pentru invatamantul superior romanesc pornind de la forma realizata in cadrul workshop-ului de la Sinaia de la sfarsitul anului trecut.
Evenimentul s-a desfasurat in perioada 25-29 ianuarie la Bucuresti si a avut ca scop dezvoltarea celor patru scenarii de succes realizate pe cele patru domenii asupra carora s-a realizat analiza diagnostic: universitatea si capitalul uman, universitatea si cunoasterea, universitatea si mediul socio-economic, universitatea si valorile sociale. In cadrul fiecarui atelier a avut loc un proces de consultare interactiv intre expertii in politici de invatamant si actori importanti din exteriorul mediului academic, in scopul de a dezvolta scenariile de succes elaborate de cele patru paneluri de experti.
Evenimentul s-a desfasurat prin adaptarea a trei metode bine cunoscute si testate in domeniul constructiei de scenarii despre viitor: World Café, Cartile de Joc pentru Scenarii si Metoda Matricei Integrale. Scenariile care au fost dezvoltate reprezinta imagini dezirabile, impartasite, ale viitorului care au rolul de a ghida actiunile principalilor actori din interiorul sistemului universitar si din afara sa. Scenariile dezvoltate de experti, alaturi de o serie de actori cheie din lumea extra-universitara, nu reprezinta prognoze despre viitor, ci imagini dezirabile, impartasite, ale acestuia. Rolul lor este de a ghida ulterior actiunile principalilor actori din interiorul sistemului universitar si din afara sa.
In etapele urmatoare ale proiectului expertii romani impreuna cu cei straini vor finaliza cele patru scenarii si vor identifica, printr-un amplu proces de consultare on-line, instrumentele de transformare (actiuni, politici publice, programe) ce pot sustine atingerea celor patru scenarii de succes. In cele din urma, scenariile si instrumentele asociate vor fi integrate intr-un document de viziune.
Informatii suplimentare
Despre proiect
Proiectul “Calitate si Leadership pentru Invatamantul Superior Romanesc” si-a propus constructia unei viziuni pe termen lung (orizont 2025) asupra invatamantului universitar din Romania, asumata de catre actorii cheie din sistem si de societate in ansamblul sau. Rolul acesteia este de a fundamenta politicile la nivelul sistemului universitar, constituind totodata un reper pentru pozitionarea strategica a universitatilor.
Pana in prezent a fost realizata analiza diagnostic asupra invatamantului romanesc si a fost elaborata prima forma a scenariilor de succes la orizontul de timp 2025.
Documentul de viziune ce va fi realizat va reprezenta finalul unui proces colaborativ compus din mai multe etape: intr-o prima faza, starea actuala a invatamantului superior a fost descrisa de mai multe paneluri de experti analizand cateva domenii principale de interactiune a universitatilor
cu mediul extern.
Analizele din prima faza au constituit punctul de plecare pentru elaborarea a patru scenarii privind viitorul invatamantului superior in 2025.
Contact: presa.proiecte@uefiscsu.ro
Data publicarii: